Open-chest cardiopulmonary resuscitation after cardiac arrest in cases of blunt chest or abdominal trauma: a consecutive series of 38 cases. Sind Sie sicher, dass Sie das Template löschen möchten? J Trauma 67:526-530 [LoE 2a] 62. J Trauma 2004; 57: 809-14. Whole Body Imaging in Blunt multisystem trauma patients without obvious signs of injury. Huber-Wagner S, Lefering R, Quick LM et al. McNamara J, Messersmith J, Dunn R, Molot M, Stremple J. Thoracic injuries in combat casualties in Vietnam. Ann Thorac Surg 2006; 81: 1339-1347 [LoE 2b] Schockraum - Thorax 176, S3-Leitlinie Polytrauma /Schwerverletzten-Behandlung aktueller Stand: 07/2011 124. 136. 98. Zusammenfassung In diesem Beitrag wird auf die für den Notarzt und Rettungsdienst relevanten Empfehlungen der aktuell gültigen S3-Leitlinie Polytrauma/Schwerverletztenversorgung anhand des gültigen ABCDE-Schemas eingegangen, die im Jahr 2016 aktualisiert worden war. Melton SM, Kerby JD, McGriffin D et al. J Trauma 1992;32:780-785 [LoE 2b] 119. Working Group, Ad Hoc Subcommittee on Outcomes, American College of Surgeons-Committee on Trauma. Schockraum - Thorax 177. Die Sicherung der Atemwege und eine suffiziente Beatmung, die eine ausreichende Oxygenierung und Ventilation zulassen, sind zentrale Aufgaben der Notfallmedizin, da ohne offene Atemwege und adäquaten, Stelle zur trägerübergreifenden Qualitätssicherung im Rettungsdienst Baden-Württemberg -SQR-BW (Hrsg), By clicking accept or continuing to use the site, you agree to the terms outlined in our. (2008) The impact of development of acute lung injury on hospital mortality in critically ill trauma patients. 012/019 . Bookshelf Ann Emerg Med 45:497-503 [LoE 3b] 84. Before J Trauma 2001;51:320-325. Occult pneumothorax in trauma patients: development of an objective scoring system. Als „kritisch“ werden Blutungen bezeichnet, die fur den Traumapatienten akut vital bedrohlich sind, vor allem durch Training in the Anwendung of Tourniquets, Beckenschlingen and Hamostyptika vermeidbar zu sein. Quasi druckfrisch haben Tim und Moritz für euch eine Übersicht erstellt. (2009) The utility of early end-tidal capnography in monitoring ventilation status after severe injury. Esposito T, Jurkovich G, Rice C, Maier R, Copass M, Ashbaugh D. Reappraisal of emergency room thoracotomy in a changing environment. FOIA ZusammenfassungIn diesem Beitrag wird auf die für den Notarzt und Rettungsdienst relevanten Empfehlungen der aktuell gültigen S3-Leitlinie Polytrauma/Schwerverletztenversorgung anhand des gültigen <C>ABCDE-Schemas eingegangen, die im Jahr 2016 aktualisiert worden war. Falte 1. Chest ultrasonography in lung contusion. Schwerpunkt des 102. de Pay A, Hohlbach G, Pursche R. Zum Einfluß der präklinischen Beatmung auf die Prognose des Polytraumatisierten. 135. Am Surg 2002;68:316-317 [LoE 2b] 121. Magazin: S3 – Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung 2011 - AWMF. Wenn Sie diese Aktion ausführen, werden die Änderungen auf die Standardeinstellungen zurückgesetzt: Hurra! Velmahos G, Degiannis E, Souter I, Allwood A, Saadia R. Outcome of a strict policy on emergency department thoracotomies. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents. National Library of Medicine Brown S, Gomez G, Jacobson L, Scherer T, McMillan R. Penetrating chest trauma: should indications for emergency room thoracotomy be limited? Resuscitation 80:50-55 100. . TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. 8600 Rockville Pike Mansour M, Moore E, Moore F, Read R. Exigent post injury thoracotomy analysis of blunt vs. penetrating trauma. Effect of whole-body ct during trauma resuscitation on survival: a retrospective, multicentre study. S3-Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung. Emergency department thoracotomy: survival of the least expected. Notfall- und Rettungsmedizin 11:310-316 71. J T Trauma 2004; 56(3): 664-8 133. Semantically similar publications are powered by CORE Recommender, 4233 downloads since deposited on 26 Aug 2016, 06 Faculty of Arts > Institute of Psychology, http://www.awmf.org/leitlinien/detail/ll/051-028.html, Suggest update or correction for this item, School Richardson J, Adams L, Flint L. Selective management of flail chest and pulmonary contusion. Whole Body Imaging in Blunt multisystem trauma patients without obvious signs of injury. J Trauma 2001;50:516-520 [LoE 2b] 94. Ann R Coll Surg Engl 1996;78:221-224 [LoE 2b] 120. 110. Critical evaluation of chest computed tomography scans for blunt descending thoracic aortic injury. Bethesda, MD 20894, Web Policies Resuscitation 81:148-154 [LoE 5] 75. Emergency thoracotomy for thoracic trauma in the accident and emergency department: indications and outcome. Darüber hinaus wurden konsensbasierte Empfehlungen zu spezifischen, im Praxisalltag relevanten Fragestellungen bezüglich besonderer Situationen erstellt. (1995) [Effect of early intubation on the reduction of posttraumatic organ failure]. Soldati G, Testa A, Silva FR et al. of Electronics and Computer Science at the University of Southampton. 100. Prehosp Emerg Care 3:107-109 107. Schlechtriemen T, Reeb R, Ensle G et al. Wolfl CG, Gliwitzky B, Wentzensen A (2009) [Standardised primary care of multiple trauma patients. 134. Kish G, Kozloff L, Joseph W, Adkins P. Indications for early thoracotomy in the management of chest trauma. Silvestri S, Ralls GA, Krauss B et al. (2007) The out-of-hospital esophageal and endobronchial intubations performed by emergency physicians. Richardson J, Adams L, Flint L. Selective management of flail chest and pulmonary contusion. Would you like email updates of new search results? Surg Gynecol Obstet 1991(173):257-261 [LoE 2b] 96. The site is secure. J Trauma 1999;46:987-991 [LoE 1b] 92. Machen Sie aus Ihren PDF Publikationen ein blätterbares Flipbook mit unserer einzigartigen Google optimierten e-Paper Software. Arch Surg 2006; 141: 468- 475 [LoE 2b] 122. Bruckner BA, Di Bardino DJ, Cumbie TC et al. From February 2006 to August of 2014, 6000 WBCT were performed at a large metropolitan trauma center due to suspected polytrauma according to the German S3 guideline for the treatment of. Resuscitation 70:179-185 [LoE 3b] 95. J Trauma 1991;31:881-885 [LoE 2b] 116. Eur J Emerg Med 7:3-7 [LoE 4] 92. Emergency thoracotomy for thoracic trauma in the accident and emergency department: indications and outcome. J Trauma 1992;32:780-785 [LoE 2b] 119. J Am Coll Surg 2004; 199(2): 211-5. Trupka A, Waydhas C, Nast-Kolb D, Schweiberer L. Der Einfluß der Frühintubation auf die Reduktion des posttraumatischen Organversagens. Collins J, Levine G, Waxman K. Occult traumatic pneumothorax: immediate tube thoracostomy versus expectant management. Working Group, Ad Hoc Subcommittee on Outcomes, American College of Surgeons-Committee on Trauma. Would you like email updates of new search results? Salim A, Sangthong B, Martin M et al. J T Trauma 2004; 56(3): 664-8 133. Powell, D. W., E. E. Moore, et al. Mutzbauer TS, Bernhard M, Doll S et al. Web of Science data is powered by Clarivate Analytics Links Article Match Service An official website of the United States government. AJR 2008; 190: 1591-1598 [LoE 2b] 123. Mansour M, Moore E, Moore F, Read R. Exigent post injury thoracotomy analysis of blunt vs. penetrating trauma. S3-Leitlinie zur Therapie der Psoriasis vulgaris Update - Kurzfassung Teil 1 - Systemische Therapie. 102. de Pay A, Hohlbach G, Pursche R. Zum Einfluß der präklinischen Beatmung auf die Prognose des Polytraumatisierten. Morris C, Perris A, Klein J et al. 112. Am Surg 1996;62:530-533 [LoE 2b] 118. S3 – Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung 2011 - AWMF. J Trauma 2004; 57: 809-14. Karmy-Jones R, Nathens A, et al. J Am Coll Surg 2001;193:303—9 [Evidenzbasierte Leitlinie] 132. Am Surg 1992;58:743-746 [LoE 2b] 95. Ruchholtz S, Waydhas C, Ose C, Lewan U, Nast-Kolb D. Prehospital intubation in severe thoracic trauma without respiratory insufficiency: a matched-pair analysis based on the trauma registry of the german trauma society. (DGU) Geschäftsstelle Straße des 17. Am Surg 1994;60:516-520 [LoE 2b] 117. Am Surg 2008; 74: 958-961 [LoE 2b] 130. J Trauma 1992;33:714-721 [LoE 1b] 113. J Trauma 40:764-767 [LoE 4] 91. Can J Assoc Radial 2007; 58: 22-26 125. AJR 2008; 190: 1591-1598 [LoE 2b] 123. Am Surg 1994;60:516-520 [LoE 2b] 117. Unauthorized use of these marks is strictly prohibited. Lancet 2009; 373: 1455-1461 [LoE 2b] 129. The authors' exploratory and cross-sectional project reveals that more severe injuries were associated with higher distress, however, posttraumatic stress symptoms were predicted by high distress and being involved in a car accident, but not by injury severity. Boyd M, Vanek V, Bourguet C. Emergency room resuscitative thoracotomy: when is it indicated? J Trauma 2004; 56: 243-250 [LoE 2b]. Collins J, Levine G, Waxman K. Occult traumatic pneumothorax: immediate tube thoracostomy versus expectant management. Thierbach A, Piepho T, Wolcke B et al. J Trauma 2001;51:320-325. January 2017; Authors: . J Am Coll Surg 2001;193:303—9 [Evidenzbasierte Leitlinie] 132. Grove C, Lemmon G, Anderson G, McCarthy M. Emergency thoracotomy: appropriate use in the resuscitation of trauma patients. Haensch CA, Hilz M, Jost W, Kaufmann A, Kessler T, Lahrmann H. Fortschr Neurol Psychiatr. S3 - Leitlinie Polytrauma/ Schwerverletzten . Die Empfehlungen dieser Leitlinie basieren auf einer Sichtung der Evidenz der verfügbaren randomisierten klinischen Studien zu Angststörungen nach ICD/DSM und einer Synthese der Empfehlungen anderer Leitlinien. J Trauma 1999;46:987-991 [LoE 1b] 92. [Webinar zur S3 Leitlinie Polytrauma/Schwerverletztenversorgung] [Webinar zur S3 Leitlinie Polytrauma/Schwerverletztenversorgung] Chirurg. Ann R Coll Surg Engl 1996;78:221-224 [LoE 2b] 120. (2009) Outcomes after out-of-hospital endotracheal intubation errors. JavaScript is required to view the contents of this page. Indeterminate ct angiography in blunt thoracic trauma: is ct angiography enough: AJR 2007; 189: 603-608 [LoE 2b] 126. S3 - Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung 2011 - AWMF. (2009) Single-dose etomidate for rapid sequence intubation may impact outcome after severe injury. Whole Body Imaging in Blunt multisystem trauma patients without obvious signs of injury. Mazzorana V, Smith R, Morabito D, Brar H. Limited utility of emergency department thoracotomy. 104. Successful management of occult pneumothorax without tube thoracostomy despite positive pressure ventilation. 2018 Jun;16(6):806-814. doi: 10.1111/ddg.13538_g. Wolfman N, Myers W, Glauser S, Meredith J, Chen M. Validity of CT classification on management of occult pneumothorax: a prospective study. [Current dermatology guidelines in Germany and Europe : A selection of clinically relevant recommendations]. (2007) [Out-of-hospital airway management in northern Germany. Nast A, Werner RN, Dressler C, Zidane M, Heratizadeh A, Gaskins M. Hautarzt. Jahangiri M, Hyde J, Griffin S, Magee P, Youhana A, Lewis T, et al. 110. Die vorliegende Publikation ist eine gekürzte Fassung der auf den Seiten der AWMF verfügbaren Langfassung der evidenz- und konsensbasierten Leitlinie „Impfprävention HPV-assoziierter Neoplasien“. Brink M, Deunk J, Dekker HM et al. Unfallchirurg 1995;98:111-117. Timmermann A, Braun U, Panzer W et al. Bruckner BA, Di Bardino DJ, Cumbie TC et al. Suominen P, Baillie C, Kivioja A et al. Juni 106-108 10623 Berlin leitlinien@dgou.de Added value of routine chest mdct after blunt trauma: evaluation of additional findings and impact on patient management. Fialka C, Sebok C, et al. Timmermann A, Eich C, Russo SG et al. J Trauma2007; 63: 13-7 [LoE 2b]. (2006) Prehospital airway management: a prospective evaluation of anaesthesia trained emergency physicians. Boyd M, Vanek V, Bourguet C. Emergency room resuscitative thoracotomy: when is it indicated? The present work summarizes the changes to the current guideline and gives a brief overview of this very important work. Section 4. Esposito T, Jurkovich G, Rice C, Maier R, Copass M, Ashbaugh D. Reappraisal of emergency room thoracotomy in a changing environment. Heft Unfallheilkd 1983;156:209- 216. Anesth Analg 109:866-872 [LoE 4] 89. Emergency thoracotomy: survival correlates with physiologic status. Anaesthesia 64:532-539 65. 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English Deutsch Français Español Português Italiano Român Nederlands Latina Dansk Svenska Norsk Magyar Bahasa Indonesia Türkçe Suomi Latvian Lithuanian česk . Ann Thorac Surg 1976;22:23-28 [LoE 2b] 109. 134. Surg Gynecol Obstet 1991(173):257-261 [LoE 2b] 96. Orthopäde 1988;17:2- 10. De Moya MA, Seaver C et al. Prien T, Meyer J, Lawin P. Wertigkeit der Frühbeatmung beim posttraumatischen Schock. Curr Opin Crit Care 13:691-696 [LoE 5] 63. sharing sensitive information, make sure you’re on a federal Sind Sie sicher, dass Sie das Template löschen möchten? Lorenz H, Steinmetz B, Lieberman J, Schecoter W, Macho J. Timing of urgent thoracotomy for hemorrhage after trauma: a multicenter study. J Trauma 49:1065-1070 [LoE 5] 70. J Dtsch Dermatol Ges. Mort TC (2004) Emergency tracheal intubation: complications associated with repeated laryngoscopic attempts. Kalbe P, Kant C. Erstmaßnahmen am Unfallort aus der Sicht des Unfallchirurgen. Tracy S, Schinco MA, Griffen MM et al. NAEMT (2009) Präklinisches Traumamanagement: Das PHTLS ® -Konzept. S3 - Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung 2011 - AWMF. 127. Disclaimer. Faul P et Der Verkehrsunfall ist die Haupttodesursache im jungen Erwachsenenalter. National Library of Medicine Lorenz H, Steinmetz B, Lieberman J, Schecoter W, Macho J. Stephens CT, Kahntroff S, Dutton RP (2009) The success of emergency endotracheal intubation in trauma patients: a 10-year experience at a major adult trauma referral center. Ann Surg 1982;196:481-486. Notfall- und Rettungsmedizin 7:231- 236 81. September 2016 veröffentlichte die Arbeitsgemeinschaft der Wissenschaftlichen Medizinischen Fachgesellschaften e. V. (AWMF) die neu überarbeitete S3Leitlinie Polytrauma/SchwerverletztenBehandlung [1]. Acad Emerg Med 13:372-377 [LoE 1b] 102. J Trauma 2002;52:879-886. Ruchholtz S, Lefering R, Paffrath T et al. Heft Unfallheilkd 1983;156:209- 216. Accessibility Resuscitation 67 Suppl 1:S39-86 [Evidenzbasierte Leitlinie] 74. The routine use of sonography in penetrating torso injury is beneficial. Trupka A, Waydhas C, Nast-Kolb D et al. 2017 Aug;43(4):439-443. doi: 10.1007/s00068-017-0771-0. 135. 10% der Verkehrsunfälle ist eine medizinisch-technische Rettung notwendig. 2019 Apr;87(4):225-233. doi: 10.1055/a-0747-5892. Successful management of occult pneumothorax without tube thoracostomy despite positive pressure ventilation. 2020 Apr;91(4):360. doi: 10.1007/s00104-020-01160-4. Practice management guidelines for emergency department thoracotomy. J Am Coll Surg 2004; 199(2): 211-5. (2000) Rapid sequence intubation in the field versus hospital in trauma patients. J Trauma2007; 63: 13-7 [LoE 2b]. HHS Vulnerability Disclosure, Help Powell, D. W., E. E. Moore, et al. Trupka A, Waydhas C, Nast-Kolb D, Schweiberer L. Der Einfluß der Frühintubation auf die Reduktion des posttraumatischen Organversagens. J Trauma 64:487-492 [LoE 4] 73. 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S2k-Leitlinie zum Gebrauch von Präparationen zur lokalen Anwendung auf der Haut (Topika). Lancet 2009; 373: 1455-1461 [LoE 2b] 129. Chest ultrasonography in lung contusion. Garramone R, Jacobs L, Sahdev P. An objective method to measure and manage occult pneumothorax. Critical evaluation of chest computed tomography scans for blunt descending thoracic aortic injury. Santoni BG, Hindman BJ, Puttlitz CM et al. Heft Unfallheilkd 1983;156:209- 216. J Trauma 2004; 56: 243-250 [LoE 2b]. J Trauma 1992;33:714-721 [LoE 1b] 113. Successful management of occult pneumothorax without tube thoracostomy despite positive pressure ventilation. 127. Ruchholtz S, Waydhas C, Ose C, Lewan U, Nast-Kolb D. Prehospital intubation in severe thoracic trauma without respiratory insufficiency: a matched-pair analysis based on the trauma registry of the german trauma society. Evidenz- und konsensbasierte (S3) Leitlinie: Impfprävention HPV-assoziierter Neoplasien Anogenitale und oropharyngeale Infektionen mit humanen Papillomviren (HPV) sind weit verbreitet. <link rel="stylesheet" href="styles.f65fe8c2a65d500f.css"> Open-chest cardiopulmonary resuscitation after cardiac arrest in cases of blunt chest or abdominal trauma: a consecutive series of 38 cases. No category S3 - Leitlinie Polytrauma / Schwerverletzten-Behandlung of Electronics and Computer Science, Clarivate Analytics Links Article Match Service, Scientific Publication in Electronic Form, Arbeitsgemeinschaft der Wissenschaftlichen Medizinischen Fachgesellschaften. Salim A, Sangthong B, Martin M et al. Murray JA, Demetriades D, Berne TV et al. Sie haben dieses Magazin bereits gemeldetVielen Dank, für Ihre Hilfe diese Plattform sauber zu halten.Die Redaktion wird schnellst möglich einen Blick darauf werfen. Weissberg D, Refaely Y. Pneumothorax - Experience with 1199 patients. Epub 2021 Mar 5. Success rates and complications]. Penetrating cardiac trauma at an urban trauma center: a 22-year perspective. Mazzorana V, Smith R, Morabito D, Brar H. Limited utility of emergency department thoracotomy. 101. McNamara J, Messersmith J, Dunn R, Molot M, Stremple J. Thoracic injuries in combat casualties in Vietnam. Machen Sie aus Ihren PDF Publikationen ein blätterbares Flipbook mit unserer einzigartigen Google optimierten e-Paper Software. Ellis JD, Mayo JR. Computed tomography evaluation of traumatic rupture of the thoracic aorta: an outcome study. More information and software credits. and transmitted securely. Seamon MJ, Fisher CA et al. Arch Surg 2006; 141: 468- 475 [LoE 2b] 122. 100. Langfassung. Adult advanced life support. S3 – Leitlinie Polytrauma/ Schwerverletzten ... - medicalsci.com. Am J Emerg Med 16:598-602 85. J Trauma 66:32-39; discussion 39-40 [LoE 2b] 86. Wohlrab J, Staubach P, Augustin M, Eisert L, Hünerbein A, Nast A, Reimann H, Strömer K, Mahler V. J Dtsch Dermatol Ges. Urgent and emergent thoracotomy for penetrating chest trauma. The routine use of sonography in penetrating torso injury is beneficial. Sammer M, Wang E, Blackmore CC et al. Unfallchirurg 1995;98:111-117. Mazzorana V, Smith R, Morabito D, Brar H. Limited utility of emergency department thoracotomy. The site is secure. Branney S, Moore E, Feldhaus K, Wolfe R. Critical analysis of two decades of experience with postinjury emergency department thoracotomy in a regional trauma center. Effect of whole-body ct during trauma resuscitation on survival: a retrospective, multicentre study. S3-Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung aerzteblatt.de Bessere Unfallversorgung könnte weltweit Todesfälle verhindern Traumatologie: Kann ein Vena-Cava-Filter Lungenembolien. J Trauma 1998;45:87-94 [LoE 2b] 115. Mort TC, Waberski BH, Clive J (2009) Extending the preoxygenation period from 4 to 8 mins in critically ill patients undergoing emergency intubation. Unfallchirurg 1998;101:244-258. Is emergency department resuscitative thoracotomy futile care for the critically injured patient requiring prehospital cardiopulmonary resuscitation? (2009) Concordance of end-tidal carbon dioxide and arterial carbon dioxide in severe traumatic brain injury. Zurich Open Repository and Archive supports OAI 2.0 with a base URL of https://www.zora.uzh.ch/cgi/oai2. De Moya MA, Seaver C et al. Velmahos G, Degiannis E, Souter I, Allwood A, Saadia R. Outcome of a strict policy on emergency department thoracotomies. S3-Leitlinie Behandlung von Angststörungen: Langfassung. Lernziele Ziel des Webinars ist es, Struktur und Inhalt der S3 Leitlinie Polytrauma/ Schwerverletztenversorgung zu erläutern. Chest 2000;117:1279-1285 [LoE 4] 97. Unfallchirurg 98:111-117 98. von Elm E, Schoettker P, Henzi I et al. (2009) Manual in-line stabilization increases pressures applied by the laryngoscope blade during direct laryngoscopy and orotracheal intubation. J Trauma 52:879-886 [LoE 3b] 79. Prehospital Trauma Life Support und Advanced Trauma Life Support]. (1998) Rapid sequence induction for intubation by an aeromedical transport team: a critical analysis. Bandelow, B; Wiltink, J; Watzke, Birgit (2014). 107. Careers. Melton SM, Kerby JD, McGriffin D et al. Timing of urgent thoracotomy for hemorrhage after trauma: a multicenter study. Moylan J, Fitzpatrick K, Beyer A, Georgiade G. Factors improving survival in multisystem trauma patients. Stahel PF, Smith WR, Moore EE (2008) Hypoxia and hypotension, the "lethal duo" in traumatic brain injury: implications for prehospital care. Arch Surg 1995;130:774- 777 [LoE 2b] 114. YUMPU macht aus Druck-PDFs automatisch weboptimierte ePaper, die Google liebt. Ann Thorac Surg 2006; 81: 1339-1347 [LoE 2b] Schockraum - Thorax 176, S3-Leitlinie Polytrauma /Schwerverletzten-Behandlung aktueller Stand: 07/2011 124. Please enable it to take advantage of the complete set of features! S3-Leitlinie Polytrauma/ Schwerverletzten-Behandlung Am 21. <link rel="stylesheet" href="styles.f65fe8c2a65d500f.css"> The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. 105. Physician-specific knowledge, procedures and equipment]. Die vorliegende interdisziplinäre S3Leitlinie ist ein evidenz- - und konsensbasiertes Instrument mit dem Ziel, die Versorgung von Polytrauma-Patienten bzw. Can J Assoc Radial 2007; 58: 22-26 125. Machen Sie aus Ihren PDF Publikationen ein blätterbares Flipbook mit unserer einzigartigen Google optimierten e-Paper Software. Magazin: S3 – Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung 2011 - AWMF. DE. Moylan J, Fitzpatrick K, Beyer A, Georgiade G. Factors improving survival in multisystem trauma patients. Moylan J, Fitzpatrick K, Beyer A, Georgiade G. Factors improving survival in multisystem trauma patients. Clipboard, Search History, and several other advanced features are temporarily unavailable. Crit Care Med 37:68-71 [LoE 2b] 69. Boulanger B, Kearney P, Tsuei B, Ochoa J. S3-Leitlinie: Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung - AWMF Register-Nr. S3 Polytrauma Leitlinie. Trupka A, Nast-Kolb D, Schweiberer L. Das Thoraxtrauma. AJR 2008; 190: 1591-1598 [LoE 2b] 123. Practice management guidelines for emergency department thoracotomy. Karmy-Jones R, Jurkovich G, Nathens A, Shatz D, Brundage S, Wall M, et al. S3 – Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung 2011 - AWMF. Wenn Sie diese Aktion ausführen, werden die Änderungen auf die Standardeinstellungen zurückgesetzt: Hurra! Sie bringt einige interessante Neuerungen. Open-chest cardiopulmonary resuscitation after cardiac arrest in cases of blunt chest or abdominal trauma: a consecutive series of 38 cases. Crit Care Med 36:2309-2315 83. World J Surg 2008; 32(4): 604-12. Their timelines are taken from ZORA as well. Am Surg 2002;68:316-317 [LoE 2b] 121. Orthopäde 1988;17:2- 10. Ellis JD, Mayo JR. 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Thoracic injuries in combat casualties in Vietnam. Kalbe P, Kant C. Erstmaßnahmen am Unfallort aus der Sicht des Unfallchirurgen. Am Surg 1999;65:811-816. Indeterminate ct angiography in blunt thoracic trauma: is ct angiography enough: AJR 2007; 189: 603-608 [LoE 2b] 126. Die in dieser Leitlinien verwendeten Personenbezeichnungen beziehen sich - sofern nicht anders kenntlich gemacht - auf alle Geschlechter. B.3 Themen der Aktualisierung In den Empfehlungen wurde vermerkt, wann diese erstellt bzw. Ann Thorac Surg 1970;10:389-401 [LoE 2b] 108. Thourani V, Feliciano D, Cooper W, Brady K, Adams A, Rozycki G, et al. Please enable it to take advantage of the complete set of features! (2008) The OPALS Major Trauma Study: impact of advanced life-support on survival and morbidity. Unfallchirurg 1995;98:111-117. Unfallchirurg 112:846-853 38. Soldati G, Testa A, Silva FR et al. Warner KJ, Cuschieri J, Jurkovich GJ et al. Chest 2000;117:1279-1285 [LoE 4] 97. 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